مقالات

شیلنگ کارواش و راهنمای خرید آن

شیلنگ کارواش

شیلنگ کارواش یکی از اجزای مهم یک کارواش است. این شیلنگ قابلیت و توانایی های بسیار بالایی دارد، که شستن و نظافت سریع و موثر ماشین را فراهم می سازد. شیلنگ کارواش از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و همین امر باعث می شود تا استفاده طولانی مدت از آن امکان پذیر باشد. در این نوشتار سعی می شود تا در مورد شیلنگ کارواش، مواد سازنده آن، نکات مورد نظر در خرید شیلنگ کارواش و محل خرید این نوع شیلنگ را به شما عزیزان معرفی نماییم. مدت زمان مطالعه این متن 3 دقیقه می باشد.

 

  • کارواش خانگی و صنعتی
  • شیلنگ کارواش
  • بهترین نوع شیلنگ کارواش کدام نوع شیلنگ است؟
  • آیا شیلنگ طولانی تر فشار آب را کاهش می دهد؟
  • در خرید شیلنگ کارواش به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • شیلنگ کارواش در چه طول ها و تحمل فشارهایی در بازار وجود دارد؟
  • بهترین شیلنگ کارواش را از کجا بخریم؟

 

کارواش خانگی و  صنعتی

کارواش دستگاهی برای شست‌وشوی ماشین، محوطه و کارگاه و لوازم خانه به شمار می رود. شستن فرش، سطوح، کولر، ابزار صنعتی و … نیز از عهده این دستگاه برمی‌آید. این وسیله کاربردی به نسبت تکنولوژی موتور می توان آن را به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد:

  • کارواش ذغالی: در کارواش ذغالی قدرت موتور و توان پمپاژ و همچنین طراحی بدنه و وزن می‌تواند در قیمت دستگاه تاثیرگذار باشد. در کارواش میزان بار دستگاه نیز (میزان فشار خروجی آب) ارتباط مستقیمی با کارایی آن دارد.
  • کارواش دینامی: موتورهای دینامی یا براشلس جدیدترین تکنولوژی در ساخت ابزار برقی و شارژی است. برای خرید بهترین دستگاه کارواش دینامی باید به قدرت موتور، طراحی، وزن و بار تولیدی آن توجه کرد.

کارواش را به نسبت منبع تغذیه به دو نوع تقسیم بندی می شود.

  • کارواش برقی:
  • کارواش شارژی: زمانی که دسترسی مستقیم به برق وجود ندارید، استفاده از کارواش شارژی انتخاب مناسبی است. در ابزار شارژی کیفیت و دوام باتری اولویت دارد. قدرت موتور، بار تولیدی، طراحی و وزن نیز در خرید کارواش شارژی و قیمت آن تاثیرگذار است.

قدرت موتور، منبع تغذیه، کشش پمپ، وزن و طراحی از عوامل تاثیرگذار در قیمت کارواش خانگی و یا کارواش صنعتی است. از مهمترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید کارواش باید به آن توجه داشت؛ عبارت است از توان دستگاه، خروجی آب، میزان تحمل حرارت آب ورودی، تنوع شکل خروج آب، کیفیت قطعات، خدمات پس از فروش و قیمت.

برای خرید کارواش علاوه بر موارد ذکر شده باید به برند دستگاه نیز توجه داشته باشید.

شیلنگ کارواش

شیلنگ کارواش  نقش مهمی در عملکرد کارواش ها دارند. از آنها برای رساندن آب، صابون و سایر مواد شوینده به وسیله نقلیه در حال شستشو و همچنین برای شستشوی خودرو پس از تمیز کردن استفاده می شود.

در یک کارواش معمولی، شیلنگ‌ها به منبع آب متصل می‌شوند و در طول منطقه شستشو اجرا می‌شوند. آنها معمولاً مجهز به نازل های اسپری هستند که می توانند برای ارائه سطوح مختلف فشار و پوشش تنظیم شوند.

 

شیلنگ های مورد استفاده در کارواش ها معمولاً از مواد بادوام مانند لاستیک یا پی وی سی ساخته می شوند که می توانند در برابر فشار زیاد و استفاده مداوم از آنها مقاومت کنند. آنها همچنین به گونه ای طراحی شده اند که انعطاف پذیر باشند و به آنها اجازه می دهد به راحتی در اطراف وسیله نقلیه در حال شستشو مانور دهند.

یکی از مزایای کلیدی استفاده از شیلنگ در کارواش این است که امکان تمیز کردن کامل تر خودرو را فراهم می کند. آب و صابون پرفشار ارائه شده توسط شیلنگ‌ها می‌تواند به مناطق صعب العبور مانند چاه چرخ و زیرشاخه نفوذ کند و کثیفی و کثیفی را که ممکن است با روش‌های تمیز کردن دیگر از بین برود، از بین ببرد.

شیلنگ ها همچنین نقش مهمی در صرفه جویی در مصرف آب در طول فرآیند کارواش ایفا می کنند. بسیاری از کارواش‌ها از سیستم‌های بازیافت آب استفاده می‌کنند که آب مصرفی در طول فرآیند شستشو را جذب و فیلتر می‌کند و امکان استفاده مجدد از آن را برای شستشوهای بعدی فراهم می‌کند. شیلنگ‌هایی با نازل‌های کم جریان می‌توانند با به حداقل رساندن میزان آب مورد نیاز برای تمیز کردن هر وسیله نقلیه، به کاهش بیشتر مصرف آب کمک کنند.

شلنگ ها علاوه بر استفاده در فرآیند شستشوی واقعی، برای حفظ پاکیزگی و ایمنی کارواش نیز مهم هستند. آنها اغلب برای تمیز کردن کف و سطوح دیگر و همچنین برای حذف زباله ها و سایر خطراتی که ممکن است برای مشتریان یا کارمندان خطرآفرین باشد استفاده می شوند.

به طور کلی، شیلنگ ها جزء ضروری هر کارواش هستند. آنها نقش مهمی در رساندن آب و مواد پاک کننده به وسیله نقلیه در حال شستشو و همچنین در حفظ پاکیزگی و ایمنی کارواش دارند. با استفاده موثر از شیلنگ ها، اپراتورهای کارواش می توانند خدمات تمیزکاری کامل و کارآمد را ارائه دهند و در عین حال در مصرف آب صرفه جویی کنند و پایداری محیط زیست را ارتقا دهند.

 

بهترین نوع شیلنگ کارواش کدام نوع شیلنگ است؟

متریال و جنس به کار برده شده در شیلنگ کارواش نقش تعیین کننده ای دارد. به طور کلی این نوع شیلنگ ها در انواع فولادی و لاستیکی در بازار موجود می باشند. در محیطی که احتمال سایش شیلنگ بالا است ترجیح این است که در شیلنگ های لاستیکی استفاده نکنید. شیلنگ های کارواش با ترکیب لاستیکی و وینیل دارای خیر هر دو دنیا هستند، به لطف وینیل سبک هستند و توسط لاستیک تقویت می شوند و آنها را از شیلنگ های وینیل بادوام تر و از همه شیلنگ های لاستیکی ارزان تر می کند.

آیا شیلنگ طولانی تر فشار آب را کاهش می دهد؟

بله. اما شما واقعاً متوجه کاهش فشار در شیلنگ زیر 30 متر نخواهید شد. معمولاً منبع تامین آب در نزدیکی ماشین و در فاصله کمتر از 30 متری ما وجود دارد. بنابراین، نباید افت فشار زیادی را متوجه شوید و اگر از ماشین کارواش  برای تمیز کردن ماشین خود استفاده می کنید، به هر حال خیلی مهم نیست.

در خرید شیلنگ کارواش به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید شیلنگ کارواش بایستی یک سری نکات مد نظر قرار دهید. در هنگام خرید به محیط و مکانی که قرار است از شیلنگ استفاده کنید دقت کنید. فشار آب خروجی از فاکتورهای دیگری است که بایستی مد نظر قرار دهید. در ادامه به مهمترین ویژگی های یک شیلنگ کارواش با کیفیت اشاره می کنیم:

  • دارای سر پیچ برای اتصال به دستگاه و لانس
  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی سخت
  • مقاومت بالا در برابر دما و فشار زیاد
  • فشار قابل تحمل تا 300 بار
  • طول 10 متر
  • دارای یک لایه سیم
  • کیفیت درجه یک
  • دارای گردش بخار بیشتر و بازدهی بالاتر به موجب بزرگ بودن قطر داخلی

شیلنگ کارواش در چه طول ها و تحمل فشارهایی در بازار وجود دارد؟

طول شیلنگ یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب شیلنگ کارواش است. در بازار شیلنگ هایی با طول 10، 15، 20، 25 و 30 متر تولید و طراحی شده اند که شما می توانید بر اساس نیاز خود اقدام به تهیه هرکدام از آنها نمایید.

به طور معمول در بازار شیلنگ های کارواش برای تحمل فشار های تا 300 بار در بازار موجود می باشند.

 

بهترین شیلنگ کارواش را از کجا بخریم؟

پیدا کردن تولیدکننده و عرضه کننده قابل اطمینان از اهمیت بسیار بالایی در خرید شیلنگ کارواش برخوردار است. نصرابزار به عنوان تامین کننده انواع شیلنگ های کارواش خانگی و صنعتی این آمادگی را دارد تا انواع تقاضاهای عمده و خرد بازار در خصوص این نوع شیلنگ ها را تامین کرده و در اختیار مشتریان گرامی در اقصی نقاط ایران قرار دهد. در صورت تمایل به دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص خرید شیلنگ کارواش از طریق راه های ارتباطی زیر با ما تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی ما :

تلفن :02136419281

تلفن : 02136419285

موبایل : 09123701749

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *