مقالات

3 کاربرد شیلنگ پی‌ وی‌ سی PVC تقویت شده

شیلنگ پی وی سی PVC تقویت شده

شیلنگ پی‌ وی‌ سی PVC تقویت شده

شیلنگ پی‌ وی‌ سی PVC تقویت شده از ماده ترموپلاستیکی به نام پلی ونیل کلراید ساخته می‌شود. در اصل پی‌وی‌سی پلاستیک سختی است که برای استفاده از آن در شیلنگ سازی به آن مواد نرم‌کننده اضافه می‌کنند. وزن این نوع شیلنگ‌ها از انواع لاستیکی کمتر بوده و به‌تبع آن قیمت کمتری هم دارند. این نوع شیلنگ‌ها را می‌توان اقتصادی‌ترین و پرفروش‌ترین نوع شیلنگ های بازار در نظر گرفت.

استفاده از مواد اولیه باکیفیت و در مرحله بعدی فرمولاسیون درست می‌تواند شیلنگ پی‌ وی‌ سی را بهترین نوع شیلنگ بازار کند. این نوع شیلنگ‌ها در انواع رنگی (در رنگ‌های مختلف)، نیمه شفاف و شفاف تولید می‌شود.

هرچقدر ضخامت شیلنگ پی‌ وی‌ سی PVC تقویت شده بیشتر شود شفافیت آن کاهش می‌یابد. نیاز کاربر تعیین‌کننده رنگ شیلنگ است. شلنگ هاب تقویت شده با الیاف بافته شده  از رایج ترین انواع شلنگ های پی وی سی می باشند که علاوه بر افزایش مقاومت فشاری شلنگ به استفاده  چندمنظوره و افزیش دوام آنها را برای انتقال مایعات، مواد شیمیایی و گازها به‌صورت تحت‌فشار و بدون فشار کمک می کند. به همین خاطر این نوع شیلنگ‌ها در صنایع غذایی، کشاورزی، ساختمان‌سازی، فضای سبز و مصارف خانگی به کار گرفت.

مواد غذایی و بهداشتی:

شیلنگ‌هایی که بر مبنای مقررات ایمنی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها ساخته شده‌اند را بدون نگرانی می‌توان در انتقال مایعات و مواد غذایی استفاده کرد. همچنین در شیلنگ پی‌وی‌سی  (PVC) با کاربرد مواد بهداشتی هیچ‌گونه بو و یا طعم ناخواسته‌ای به محصولات شما منتقل نمی‌کنند و می‌توان از آنها در صنایع غذایی و نوشیدنی ، آشامیدنی و کشاورزی نیز بهره برد.

پزشکی و بیمارستانی:

شیلنگ‌ های پی‌ وی‌ سی که واجد استانداردهای بین‌المللی ایمنی و بهداشتی هستند، آنها را برای کاربردهای مختلف پزشکی ایده‌آل می‌سازد. در این نوع شیلنگ در اثر استفاده تغییری در ویژگی‌های آن ظهور نمی‌کند و از نظر پایداری یکی از بهترین نوع شیلنگ‌ها به شمار می‌رود، چراکه ماده پی‌وی‌سی موجود در آن غیرسمی و بی‌اثر است.

کشاورزی و باغبانی:

استفاده روزافزون از شیلنگ پی‌ وی‌ سی  PVC تقویت شده در کشاورزی و باغبانی بی نظیر است. تنوع مدل ها کاربردی(۱)، انعطاف پذیری زیاد راحتی استفاده و حمل و نقل آسان این شلنگ ها و قیمت مقرون به صرفه آن در مقایسه با دیگر شلنگ ها به عنوان عوامل موثر در انتخاب این شلنگ ها در باغات و مزارع می باشد. از انواع مدل هایی که در مزارع، باغ و باغچه ها استفاده میشود میتوان به خرطومی، شفاف‌نخدار،  مشکی و رنگی، آبنما فنردار (شفاف فنردار) ، لی فلت، نوارهای آبیاری و برزنتی اشاره کرد

انتقال مایعات و هوا: از دیگر مشخصات این نوع شیلنگ می‌توان به سبکی، ُنرخ جریان عالی و انعطاف‌پذیری بالا برای انتقال هوا و مایعات اشاره کرد. این نوع محصول در برابر انواع مواد شیمیایی، انقباض و سایش مقاوم است. این شیلنگ را می‌توان در شرایط و دماهای متغیر به کار گرفت و در دامنه دمایی زیاد (تا منفی ۵ درجه سانتیگراد) با حفظ استحکام و انعطاف‌پذیری بهترین کارکرد را به شما ارائه نماید. همین امر سبب شده است که قابلیت اطمینان نسبت به این نوع شیلنگ تا حد زیادی بالا برود.

این نوع محصول خطر انسداد مواد در داخل شیلنگ کمی دارند و در صورت استفاده از نوع شفاف آن به‌راحتی می‌توان نظارت بصری را در طول جریان مواد سیال داشت.

 

نکاتی که در خرید شیلنگ پی‌ وی‌ سی PVC تقویت شده باید رعایت کنیم

اگر در هنگام خرید از ویژگی‌های خاص شیلنگ پی‌ وی‌ سی (PVC) تقویت شده خبر نداشته باشید ممکن است محصولی که تهیه می‌کنید نیازهای موردنظر شما را برطرف نکند و مجبور به هزینه مجدد برای جایگزین‌کردن شیلنگ شوید. به همین خاطر لازم است مهم‌ترین مشخصات شیلنگ پی‌وی‌سی را به‌خاطر داشته باشید. در حین خرید حتماً به قطر داخلی شیلنگ (اندازه اسمی دهانه) توجه کنید. قطر داخلی شیلنگ تعیین‌کننده میزان جریان سیال از واحد سطح است. همچنین اگر قطر داخلی شیلنگ نسبت به نیاز شما کم باشد خطر انسداد شیلنگ بالا می‌رود.

علاوه بر قطر داخلی، قطر خارجی شیلنگ نیز تعیین‌کننده است. چراکه در تعیین میزان فضای موردنیاز نقش اساسی دارد. نکته دیگری که در مورد شیلنگ‌ها حتماً باید به آن دقت کنید فشار ترکیدگی شیلنگ است. وزن شیلنگ هم نقش اساسی در کارایی آن دارد. وزن شیلنگ را بر حسب کیلوگرم بر رول (kg/rol) ذکر می‌کنند. هرچقدر این عدد کمتر باشد شیلنگ سبک‌تر خواهد بود.

 

انواع شیلنگ‌های پی‌ وی‌ سی PVC تقویت شده 

در بازار انواع مختلفی از شیلنگ‌های پی‌وی‌سی را می‌توان یافت. از جمله آنها می‌توان به شیلنگ‌های بافته شده فولادی، شیلنگ آتش‌نشانی (با روکش لاستیکی) و شیلنگ‌های تخت و شیلنگ‌های مکنده اشاره کرد. این نوع شیلنگ‌ها را می‌توان در بخش‌های مختلف یک‌ خانه هم یافت. مثلاً شیلنگ‌های زیر سینک آشپزخانه و یا سردوش دستی حمام غالباً از این نوع هستند. اگر قصد تهیه شیلنگ کولر دارید، شیلنگ پی‌ وی‌ سی PVC تقویت شده بهترین نوع شیلنگ کولر است.

آبیاری و سم‌پاشی مزارع جهت کنترل علف‌های هرز، بیماری‌ها و آفات و یا افزودن کودهای ریزمغذی به مزرعه توسط شیلنگ‌های پی‌وی‌سی به‌خوبی انجام می‌شود. از شیلنگ‌های پی‌وی‌سی می‌توان در کارخانه‌های صنعتی نیز استفاده کرد. عمده استفاده آنها در ماشین‌آلات کارخانه‌ای و به‌عنوان شیلنگ‌های پی‌وی‌سی هیدرولیک استفاده می‌شوند.

شیلنگ‌های نصر ابزار

گروه نصرابزار تولیدکننده و تامین‌کننده انواع شیلنگ‌های صنعتی و کشاورزی از جمله شیلنگ پی‌ وی‌ سی PVC تقویت شده این امکان را برای شما فراهم ساخته است که باتوجه‌به نیاز خود، شیلنگ مناسب را انتخاب کنید.

در همین راستا فروشگاه نصر ابزار افتخار دارد انواع شیلنگ را با مناسب ترین قیمت در بازار را برای مشتریان خود تولید و تامین کرده و با خدمات آنلاین به‌صورت فروشگاه شیلنگ، اقدام به فروش و توزیع در سراسر ایران این امکان را فراهم ساخته است تا در کوتاه‌ترین زمان بهترین شیلنگ برای مصارف کشاورزی، صنعتی، خانگی، فضای سبز و غیره در اختیار مشتریان گرامی قرار گیرد.

این شرکت انواع شیلنگ‌های آب‌نما فنردار، شیلنگ آتش نشانی ، شیلنگ‌های خرطومی و شیلنگ‌های لاستیکی را در اختیار مشتریان محترم قرار می‌دهد. در این مسیر نیاز است تا قبل از تهیه شیلنگ از راهنمایی‌های مشاوران ما استفاده نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *