مقالات

شیلنگ دوقلو هوا برش

شیلنگ هوا برش

شیلنگ دوقلو هوا برش یکی از پرکاربردترین شیلنگ ها در صنایع است. در این مقاله سعی شده است که شما با شیلنگ دوقلو هوا برش آشنایی لازم را کسب کنید.

  • شیلنگ دوقلو  هوا برش

  • هوابرش چیست؟

  • مکانیزم انجام هوا برش

  • شرایط اساسی هوا برش

  • تجهیزات هوابرش

  • شیلنگ دوقلو هوا برش

  • مزایای شیلنگ دوقلو پی وی سی

  • نحوه نگهداری شیلنگ دوقلو

  • شیلنگ دوقلو هوا برش را از کجا بخریم؟

شیلنگ دوقلو  هوا برش

شیلنگ دوقلو هوا برش (همچنین به عنوان شیلنگ گاز جوش یا هوای گاز شناخته می شود) برای انتقال گازهای جوشکاری به تجهیزات جوش استفاده می شود. شیلنگ های جوشکاری درجه R برای حمل استیلن یا اکسیژن طراحی شده اند.

هوابرش چیست؟

در هوابرش یا برش هوا گاز از سوخت به همراه اکسیژن برای برش دادن انواع فلزات استفاده می شود سوخت می تواند جمله استیلن، پروپان، MAPP، پروپیلن و گاز طبیعی باشد.

مکانیزم انجام هوا برش

در ابتدا دمای ذوب فلزی را که می خواهیم برش دهیم انتخاب می کنیم بعد از آن مخلوطی از اکسیژن و گاز سوختی را متناسب با دمای اشتعال فلز فراهم می کنیم که از نقطه ذوب آن کمتر باشد، و با جریان اکسیژن خالص به منطقه پیش گرم کننده هدایت می شود و یک واکنش شیمیای گرماده صورت می گیرد و اکسید آهن یا سرباره ایجاد می شود. به این ترتیب جریان حرارتی با اکسیژن ، فلز را سوراخ نموده و با ادامه عمل اکسیداسیون باعث برش فلز می شود.

شرایط اساسی هوا برش

  • دمای احتراق مواد باید پایین تر از نقطه ذوب باشد اگر پایین تر نباشد مواد ذوب می شوند و دیگر موادی وجود ندارد که بتوانید برش دهید.
  • نقطه ذوب اکسید باید کمتر از ماده اطراف باشد تا بتوان جریان اکسیژن را خارج کرد.
  • کافی بودن واکنش اکسیداسیون بین اکسیژن و فلز تا برشکاری انجام شود.
  • برای جلوگیری از رقیق شدن اکسیژن؛ مواد حاصل شده از واکنش باید حداقل باشند.
  • تزریق پودر به شعله زمانی که از فلزات اکسیدهای نسوز مانند فولاد ضد زنگ ، چدن و فلزات استفاده می شود.

تجهیزات هوابرش

بعد از آشنایی با اینکه هوابرش چیست؟ و چگونه انجام می شود نوبت به آن می رسد که با تجهیزات مورد نیاز آشنا شوید. این تجهیزات شامل موارد زیر است:

 

رگلاتور: از این وسیله برای کنترل و تنظیم انواع گاز در دستگاه هوا-گاز استفاده می شود.

شلنگ های گاز: اگر بخواهید گاز را انتقال دهید نیاز به شلنگ دارید این شلنگ ها عمدتا ضخامت بالا و مقاومت بیشتری در برابر صدمه و نشتی گاز دارند و عمدتا در دستگاه های هوا برش دوقلو هستند.

شیر یک طرفه: اگر بخواهید جریان سیال را تنها از یک طرف جابه جا کنید نیاز به این شیر دارید.

مشعل: با ترکیب هوا و سوخت در یک فضای ایمن انرژی سوخت به انرژی گرمایی تبدیل می شود و بر اثر این احتراق گاز تولید شود و انرژی آن به دو روش تشعشع و جابه جایی به محیط انتقال می یابد عملکرد اصلی مشعل در دستگاه هواگاز گرمایش است.

 

شیلنگ دوقلو هوا برش

شیلنگ های دوقلو با نام های شیلنگ هوای گاز یا شیلنگ هوا برش در بازار شناخته شده است. شیلنگ جوش دوقلو از یک شیلنگ اکسیژن و یک شلنگ استیلن تشکیل شده است. این مزیتی برای حمل و نقل آسان تر برای مصارف جوشکاری و برشکاری است. شیلنگ اکسیژن برای تامین اکسیژن از مخزن است. در حالی که شیلنگ استیلن برای تامین گاز قابل اشتعال مانند استیلن، پروپان و دیگر گازهای قابل اشتعال است. 2 شلنگ به یکدیگر می چسبند و سپس، ترکیب شلنگ ها، شیلنگ جوش دوقلو را به وجود می آورد.

این نوع شیلنگ بیشتر در دو سایز مختلف تولید می شود، شیلنگ انتقال هوا که دارای رنگ آبی و انتقال سوخت قرمز می باشد.

شیلنگ دوقلو با توجه به نوع و مارک و کارایی در بازار به انواع مختلفی تقسیم می شود. شیلنگ هوا برش به سه نوع تقسیم می شود از جمله تک هوا ، تک گاز و دو قلو که از چسبیده شدن هوا و گاز ساخته شده است.

 

مزایای شیلنگ دوقلو پی وی سی

لوله استیلن اکسیژن PVC، به صورت یکپارچه بافته شده و بدون درز است که در ساخت آن از نخ پلی استر استفاده می کنند . بنابراین فشار ترکیدگی محصول بسیار زیاد است. در تولید شیلنگ دوقلو پی وی سی از فرآیند خاصی برای چسباندن لایه پی وی سی و لایه پلی استر استفاده می کند. به طوری که لایه های داخلی و خارجی لوله از هم جدا نشوند و لایه لایه نشوند. استفاده از نخ های پلی استر پیچ خورده معایب شلنگ PVC را کاهش می دهد. بنابراین شیلنگ اکسی استیلن نه تنها صاف است بلکه بسیار نرم است.

شیلنگ از نظر وزن سبک، انعطاف پذیر، بادوام و دارای ظاهری زیبا است. علاوه بر این، در برابر فشار، کشش، اسید، قلیایی و خوردگی مقاومت می کند.

 

نحوه نگهداری شیلنگ دوقلو

ابتدا قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش دهید. زیرا سطح شیلنگ خشک و مستعد ترک های موضعی خواهد شد. بنابراین هنگام نگهداری یا استفاده از قراردهی در برابر نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید. علاوه بر این، در حین استفاده، شیلنگ را زیاد خم نکنید تا از تغییر شکل و ترک خوردن جلوگیری شود. هنگام آزادسازی گاز، فشار را به آرامی افزایش دهید و هرگز به طور ناگهانی گاز را آزاد نکنید. زیرا این فشار بیش از حد است و باعث شکستگی یا ترکیدن می شود.

در استفاده روزانه آن را در جای خشک نگهداری کنید اما از نور خورشید نیز دوری کنید. علاوه بر این، آن را از منابع آتش دور نگه دارید.

 

شیلنگ دوقلو هوا برش را از کجا بخریم؟

در هنگام خرید شیلنگ آن را به طور کلی و جزئی بررسی کنید تا هرگونه نقصی از جمله ترک و یا سوراخی در سطح محصول مشاهده کردید آن را تعویض کنید. رنگ این محصول باید یکنواخت باشد، یعنی نباید قسمتی از شیلنگ یک ظاهر غیرعادی داشته باشد، چون این امر نشان می‌دهد که یک محصول مرغوب نیست و در برابر عوامل مختلفی واکنش نشان داده است.

یکی از راه های تشخیص برای کیفیت مطلوب شیلنگ هوا برش دوقلو ،برجستگی مارک روی شیلنگ هاست.

پیدا کردن تولیدکننده و عرضه کننده قابل اطمینان از اهمیت بسیار بالایی در خرید شیلنگ دوقلو برخوردار است. نصر ابزار به عنوان تامین کننده انواع شیلنگ های خانگی و صنعتی این آمادگی را دارد تا انواع تقاضاهای عمده و خرد بازار در خصوص این نوع شیلنگ ها را تامین کرده و در اختیار مشتریان گرامی در اقصی نقاط ایران قرار دهد. در صورت تمایل به دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص خرید شیلنگ های دوقلو از طریق راه های ارتباطی زیر با ما تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی ما :

تلفن :02136419281

تلفن : 02136419285

موبایل : 09123701749

 

نتیجه گیری

به طور کلی هوا برش دارای مزایای زیادی است. مزایای آن هزینه تجهیزات کم، عدم نیاز به استفاده از برق در هنگام عملیات، حمل نقل آسان و از معایب استفاده از این روش پایین بودن سرعت انجام و پایین بودن دقت برش برش است. یکی از اجزای مهم این سیستم شیلنگ دوقلوی آن است. اطلاع از کیفیت و نحوه کارکرد این شیلنگ به شما کمک می کند تا بهترین نوع شیلنگ هوا برش را شناسایی کرده و اقدام به خرید آن نمایید.

در نتیجه، اگر قصد خرید شیلنگ دوقلو هوابرش دارید، لازم است که در مورد کیفیت این محصول تحقیق کرده و سپس اقدام به خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *