مقالات

شیلنگ خرطومی برای محافظت از کابل و لوله در تأسیسات ساختمانی

شیلنگ خرطومی

ویژگی های شیلنگ خرطومی برای محافظت از کابل و لوله  تأسیسات ساختمانی

چرا باید از شیلنگ خرطومی محافظ کابل و لوله در تأسیسات ساختمانی استفاده کرد؟

مقدمه

برای محافظت از تأسیسات برق ساختمانی از شیلنگ خرطومی استفاده می شود، سیم ها حامل جریان برق هستند و باید برای آن ها محافظی را استفاده کرد که عایق مناسبی باشد تا از  خطر برق گرفتگی در ساختمان جلوگیری شود. شیلنگ های خرطومی برای این کار مناسب هستند و به دلیل گرانول پی وی سی استفاده شده در آن ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. به دلیل اینکه که در ساخت شیلنگ های خرطومی از روش اسپیرال استفاده می شود  مقاومت آن ها افزایش پیدا کرده و نسبت به بارهای خارجی نیز مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.

 

ویژگی شیلنگ های خرطومی محافظ کابل و لوله در تأسیسات ساختمانی

 

شیلنگ های خرطومی محافظ کابل و لوله دارای انعطاف پذیری خوبی هستند و این ویژگی بسیار پر اهمیت است به راحتی خم می شوند و همچنین به انتقال جریان برق تأسیسات سرعت می بخشند.

از دیگر ویژگی های بارز شیلنگ خرطومی محافظ کابل و لوله در تأسیسات ساختمانی استحکام بالای آنها است سطح خارجی این شیلنگ ها عاج دار است واین ویژگی باعث می شود که مقاومت این شیلنگ ها افزایش یافته و در مقابل بارهای اضافی خارجی مقاوم تر باشد.

آتش سوزی برای تأسیسات ساختمانی خطر بزرگی محسوب شده  و عمدتاً آتش سوزی در تأسیسات ساختمانی به دلیل سیم کشی ها و استفاده نکردن از شیلنگ های محافظ مناسب پیش می آید به همین دلیل در  شیلنگ خرطومی محافظ کابل و لوله از ماده ای به عنـوان پلی وینیـل کلراید ساخته می شود که این شیلنـگ ها را  در برابر احتمـال هرگونه آتش سوزی در تأسیسات ساختمانی مقاوم می کند.

 

چرا باید از شیلنگ خرطومی محافظ کابل و لوله در تأسیسات ساختمانی استفاده کرد؟

  • ایمنی بالای آن ها در حفاظت از کابل ها برای جلوگیری از آتش سوزی. یکی از مهمترین مسائل در برق کشی ساختمان ایمنی شیلنگ هایی است که برای برق کشی استفاده می شود. این مسئله زمانی که اهمیت پیدا می کند که در ساختمان به هر دلیلی اتصالی کابل ها صورت پذیرد و باعث جرقه شود.
  • ایمن بودن در برابر بارهای خارجی. بارهای خارجی اهمیت زیادی در انتخاب شیلنگ خرطومی دارد. به عنوان مثال در نشست هایی که ساختمان دارد ممکن است فشار زیادی به کابل های برق وارد شود. شیلنگ خرطومی بخشی از این فشارها را تحمل می کند. یا در حین نازک کاری ساختمان ممکن است ابزارهایی استفاده شود که باعث آسیب به کابل شود. این شیلنگ ها این مزیت را به همراه دارند که از آسیب به کابل ها جلوگیری به عمل آورند.
  • ایمن بودن در مقابل اشعه های خورشید
  • استفاده کردن از آن ها در ساختمان بسیار آسان است
  • کاهش هزینه اتصالات
  • ایجاد سرعت در فرآیند برق کشی

 

خرید شیلنگ خرطومی برای حفاظت از کابل و لوله در تأسیسات ساختمانی

پیش از خرید شیلنگ خرطومی باید نوع سیم کشی ساختمان خود را بررسی کنید به عنوان مثال اگر در مسیر پرتردد قرار دارند باید از لوله برق فلکسیبل که دارای مقاومت بیشتری است به صورت روکار استفاده شود .

دومین فاکتور که در خرید شیلنگ های خرطومی برای حفاظت از کابل و لوله در تأسیسات ساختمان حاﺋز اهمیت است سایز این لوله هاست و تعداد و سطح مقطع آن ها مهم می باشد و بر اساس آن سایز های مختلفی می توان استفاده کرد .

فروشگاه نصر ابزار عرضه کننده انواع شیلنگ های خرطومی برای حفاظت از کابل و لوله در تأسیسات ساختمانی است و شما می توانید به راحتی از طریق خرید آنلاین و یا حضوری و تلفنی اقدام به یک خرید مطمئن کنید.

 

اطلاعات تماس :

آدرس :  تهران ، میدان امام خمینی ، خیابان سعدی جنوبی ، پایین تر از امیر کبیر ، روبروی اداره پست ، جنب هتل پارس ،پلاک 91

تلفن : 02136419281

تلفن : 02136419285

موبایل : 09123701749

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *